A bizalom jelei

Nemcsak az számít, hogy milyen ajánlatot teszel a látogatóidnak. Talán még fontosabb, hogy elhiszik-e.

Mondani és állítani ugyanis könnyen lehet bármit. A „minőségi szolgáltatás” szavakat könnyedén leírhatja bárki, aki előtt billentyűzet van.

Viszont a látogatóid és vásárlóid tudni akarják, hogy megbízható vagy. Hogy amit kifizetnek, azt megkapják – az adott időben, az adott minőségben. Hogy nem lopod el az adataidat. Hogy nem vered át őket. Hogy nem adod ki a bankkártyájukat. Hogy a garanciáddal tényleg élhetnek majd.

Persze te megbízható vagy és mindez így van. Ugye?

cloud-walking-wire-business-man-600x361

De hogyan különbözteted meg magad egy megbízhatatlan áruháztól?

A vásárlóid keresik azokat a kapaszkodókat, amelyek alapján el tudják dönteni, hogy megbízható vagy. És arról szól ez a cikk, hogy mégis mik ezek a kapaszkodók.

1. Professzionális megjelenés és szöveg

Egy rossz dizájnról, hiányos és helyesírással teli szövegről mi jut eszedbe először? Valószínűleg az, hogy az oldalt elhanyagolták. És ha valaki a saját webáruházát elhanyagolja, akkor a vevőinek miért adná meg a legjobb kiszolgálást?

A professzionális webdesign az interneten az, ami a való életben a minőségi öltöny. Ránézésre bizalmat épít.

2. Kötelezők

Tedd ki a cégadataidat, elérhetőségeidet, ÁSZF-et és az elállási jogról is tájékoztasd a látogatót egyértelműen.

Már a látogatók is nagyjából ismerik, hogy egy webáruházon mi mindennek kell szerepelnie, hogy az törvényesen működhessen.

 

3. Elismerések, „plecsnik”, „Év Honlapja” és hasonlók

Az igazán jó plecsni az, ami nem egy bárki által megszerezhető kép (lásd: 100%-os pénzvisszafizetési garanciát mutató képek), hanem valami olyan, amit kiérdemelsz egy szervezettől.

 

4. Tájékoztatás

Az ismeretlentől félni szoktunk. Ezért a legapróbb részletekig írd le, hogy a rendelés előtt, alatt és után mi fog történni, hány nap múlva lesz ott a csomag, hogyan és meddig élhet a garanciával, miért annyi a postaköltség, amennyi.

5. Vásárlói értékelések, testimonialok

„A jó bornak nem kell cégér”, tartja a közmondás, amellyel a marketingszakemberek folyamatosan küzdenek. Mert a jó bornak is kell.

Viszont ha sok elégedett vevőd van, akkor „az nem lehet véletlen”. Azt mutatja, hogy nemcsak állítod a minőségi kiszolgálást, hanem a mindennapi gyakorlatod része.

Kérj szöveges vásárlói értékeléseket, valamint csillagozást, és jól látható, könnyen megtalálható helyen jelentesd meg.

 

6. „Adataidat nem adjuk ki harmadik félnek.”

Írd ki, még akkor is, ha nyilvánvaló.

 

7. Adj garanciát, supportot, segítséget, szakmai cikkeket

Így a vásárlód azt érzi majd, hogy biztonságosan rendelhet. Rossz termékre nem éri meg hosszú garanciát adni, mert a sok garanciateljesítés miatt becsődölnél.

Rossz webáruház nem ad supportot, mert annak költségei vannak.

Rossz szakember nem akar neked szakmai cikkekben segíteni, mert nem érdekli, hogy mit tudsz meg és mit nem.

Tehát ezek is olyan jelzések, hogy te komolyan gondolod a minőségi szolgáltatást.