Webáruház asztali gépen és mobilon – a különbségek

Szerző: | jan 6, 2015 | Blog | 0 hozzászólás

Már a csapból is az folyik, hogy reszponzív dizájnnal vagy külön mobilra készített oldallal szolgáld ki a mobil eszközöket (mobiltelefonokat és tableteket is), mert a látogatóid jelentős része már mobilról netezik. Vagy csak mobilról.

Ha az oldalad rosszul jelenik meg, akkor a mobilos látogató azonnal lepattan, te pedig látogatottságot veszítesz – közvetve pedig bevételkiesésed lesz.

De a mobilos látogatók konverziója úgy általában is alacsonyabb, mint a tableteseké (vagy épp az asztali gépről érkező embereké).

De miért?

Responsive-Layout-Design

 

A tablet mindent visz?

A Mobify több tucat webáruházat követett, és 2014-es kutatásukban arra jutottak, hogy az okostelefont használó látogatók átlagos konverziója 0,63 és 1,37 százalék közé esett, míg tabletről 1,67-3,65%-os átlagot mértek.

Ez nagyon jelentős különbség. Mindez nem azt jelenti, hogy a webáruházadat ne optimalizáld mobilra – hanem azt, hogy a konverziós célok meghatározásánál vedd figyelembe, hogy nem a mobil lesz a húzóplatform.

 

Több eszközzel vásárolunk

Papíron az volna logikus, hogy ha valaki mobilról érkezik egy webáruházra, akkor a megvásárolni kívánt terméket is mobilról veszi meg.

A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy sokan laptopra váltanak, hogy a mobilon kinézett terméket megvegyék. Így lehet, hogy az alacsonyabb mobilos konverzió tulajdonképpen csak láthatatlan, de a vásárlás mobilról indult, aztán több platformra töredezett a konverzió.

Fontos megnézned, hogy ez egy természetes eszközváltás-e („így szeretek vásárolni”), vagy az oldalad használhatósága indokolja, mert mobilról képtelenség vásárolni, ezért a kitartó vásárlód laptopra vált.

 

Türelmetlenség

Bár az okostelefonok szélsebesen fejlődnek, azért az tagadhatatlan, hogy egérrel és billentyűzettel még mindig könnyebb űrlapokat kitölteni, mint egy relatíve kis érintőképernyőn pötyörészni. Már maga az érintőképernyős billentyűzet is sok teret foglal, és a fennmaradó kétharmadnyi képernyőre kell számtalan űrlapmezőt úgy bezsúfolnod, hogy átlátható és könnyen használható legyen.

Sőt: kitölthető.

Nagy kihívás, hogy mindeközben még gyors is legyen. Ha nem tudom kitölteni könnyen, akkor elhagyom a kosarat. Ha elküldés után lassan jön be a következő oldal, akkor is elhagyom a kosarat.

 

A megoldás? Tesztelj

Vásárolj a saját webáruházadból minden kezed ügyébe kerülő eszközről.

Mert már nem elég, hogy jól jelenik meg az oldal mobilon. Sokkal fontosabb, hogy használható is legyen.

A Mobify is hangsúlyozza, hogy a legtöbbször a vásárlási szándék megvan, de az adott webáruház képtelen gördülékeny mobilos vásárlási lehetőséget adni.

Tartalomjegyzék