Mi a különbség a férfiak és nők online vásárlási szokásaiban?

Óva intenék bárkit is attól, hogy általánosításokat vonjon le statisztikai adatokból. Most mégis ezt fogjuk csinálni ebben a cikkben, bár jó okkal.

A webáruházkészítés (ahogy általában az online marketingtevékenység) sok próbálgatást és tesztelést igényel. Hiába tanulod meg egy szakkönyvből, hogy adott felépítés és adott színvilág adott eredményt ad, mégis mindig élesben derül ki, hogy tényleg úgy van-e.

Viszont a szakkönyvben szereplő tanácsok, a szakmai cikkek, kutatási adatok vagy épp a saját tapasztalataid megmutathatják, hogy mit érdemes egyáltalán kipróbálni. Mi az, ami valószínűleg működhet. Sokkal hamarabb lehet sikeres webáruházad, ha nem véletlenszerűen teszteled az elemeket, hanem a már máshol bevált megoldásokat próbálod ki.

Hasonlóképp kíván ez a bejegyzés iránymutatást adni. Nem állíthatjuk, hogy ha a webáruházad célközönsége többségében férfiakból vagy nőkből áll, akkor az itt leírtak biztosan javítják az oldalad teljesítményét. De az irányt kijelölhetik.

A MineWhat felméréséből szemezgettük az adatokat.

149272289

 

Melyik a fontosabb: a szöveg vagy a kép?

Adott egy terméked termékoldala. A férfiakat inkább a termékleírások érdeklik, míg a nők a képeket és videókat tovább nézegetik.

Egy ideális termékoldalon természetesen mindkettő megtalálható. Viszont ha tudod, hogy többnyire férfiak vásárolnak nálad, akkor a legtöbb figyelmet a minél részletesebb és olvasmányosabb termékleírásoknak érdemes szentelned.

 

 

Az e-mail közel kétszer hatékonyabb a női célcsoportoknál

A férfiak 8%-a figyel a marketingcélú e-mailekre, míg a nők 14%-a elolvassa az érdekes promóciós leveleket (és átkattint, vásárol stb.). Bár alacsonynak tűnnek ezek a számok, de szakemberek az e-mail marketinget a mai napig az egyik legköltséghatékonyabb kommunikációs formának tartják – és úgy látszik, női célpiacnál ez közel duplán igaz.

 

 

A lányok szeretnek csacsogni, ugye?

A nők 35%-a ajánlja vagy megosztja a webáruházat (vagy egyes termékeket) a barátaival és családtagjaival, ha elégedett volt a vásárlással (a férfiaknak csak 28%-a teszi ugyanezt).

Ráadásul ha az oldalon van élő chat, azt a nők kifejezetten szeretik használni. Ha kérdezhetnek az egyes termékekről, akkor a vásárlással (és magával a webáruházzal is) elégedettebbek lesznek.

 

 

A férfiak terméket keresnek, a nők márkát

Ha egy férfi vásárol, akkor nagyon tudja, hogy mit szeretne, ezért termékre keres rá. A webáruházra érkezve célirányosan megtalálja a termékoldalt, vásárol és fizet. Legyen a kereső intelligens, a kijelentkezés egyszerű, a termékleírás részletes.

Ezzel szemben egy nő nagyon szívesen „shoppingol” – körbekeresgél a neten, a webáruházon egyik kategóriáról a másikra megy, sok-sok terméket átnézhet.

Tehát egy férfivásárlóknak készített webáruháznál a gyors és egyértelmű navigálás a kulcs, ahol lehet célirányosan haladni, míg egy „női webáruháznál” érdemes hasonló termékeket ajánlani.

 

 

Ami mindenkinek számít

Az ár mindenkinek szempont (a nők 77%-a, a férfiak 74%-a állítja, hogy számít a vásárlói döntésüknél, hogy a webáruház a legjobb árakat kínálja-e). Ugyanígy mindkét nemnek vonzó az ingyenes kiszállítás.

Mindkét nem figyel a közösség visszajelzésére, ezért fontosak már az oldalon elérhető vásárlói vélemények. És a megosztás is nemfüggetlen: könnyítsük a megosztást a közösségi médiák ikonjaival.