A webáruházad elköveti ezt a 4 hibát?

Szerző: | nov 18, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

A webáruházat nem elindítani nehéz, hanem fenntartani, nyereségessé tenni és folyamatosan optimalizálni. Itt most általános üzletvezetési hibákra fókuszálunk, nem keresőoptimalizálási hibákra, hiányzó vagy épp rossz termékleírásokra vagy a lenyíló menükre.

Tehát a nagy képet nézzük.

ID-1001751311

1. Nem egyértelmű az értékajánlatod

Ideális esetben a látogató az oldaladra pillantva már az első másodpercben látja, hogy mit adsz és miért vagy jobb (vagy épp más), mint bármely más konkurensed.
Gondolj bele, hogy te milyen hamar zárod be azt az oldalt, ahol még az sem derül ki, hogy mit vásárolhatsz. Vagy azt, amelyből 12 egy tucat, mert nem kommunikálták, hogy ha tőlük vásárolsz, akkor mi az a plusz (termék avagy szolgáltatás), amit máshol nem találsz meg.
Hogyan néz ki egy értékajánlat? Nézd meg pl. a főoldalunkat.
A főcímben elmondjuk neked, hogy webáruházak automatizálásával fogalkozunk. Mutatunk mellette képeket, ahogy egy webáruházunk kinéz (és a mögötte duruzsoló szoftver kezelőfelülete hogyan fest). Azonnal látod, hogy a Webdoc nem „egy webáruházkészítő a sok közül”, hanem az a csapat, amely automatizált webáruházakat ad neked (itt olvashatsz egy cikket az automatizálásról).

Összefoglalva:

  1. Írj egy főcímet, ami azonnal pozicionál ésvagy előnyt ígér
  2. Használj kiváló minőségű fotókat, amelyeken a termék a főszereplőd
  3. A szövegben írd le, hogy milyen előnyöket kap a vásárlód, ha tőled rendel
  4. És tedd hitelessé (már ennyien rendeltek, ilyen egyedi technológiánk van, ilyen médiumokban szerepeltünk stb.)

 

2. Nem vagy elég specifikus

A nagyáruházak és óriásboltok (legyen az egy hipermarket vagy egy könyváruházlánc) nem jelentenek neked valódi konkurenciát, mert te nem a tömegekre célzol, hanem egy réspiacra.

Egy nagybolt stratégiája az, hogy „mindenből valamit” adnak, te viszont „valamiből mindent” adsz.

Tehát ha épp történelmi könyvesboltnak pozicionáltad magad (mert az vagy), akkor egyértelműen nálad fog vásárolni a történelemtanár. A nagyboltban van 50 történelmi könyv, nálad meg 2000.

3. Rossz helyen kommunikálsz

Nincs mindenki fent Facebookon, és lehet, hogy a célpiacod sincs. Ilyenkor kommunikálhatsz ugyan Facebookon, de minek?
A célpiacodat ideális esetben nálad jobban nem ismeri senki. Térképezd fel, hogy miket olvasnak, miket követnek, hol beszélgetnek, és ott csatlakozz be a társalgásba, ne pedig azon a csatornán, amiért épp megőrül a marketingszakma.

Lehet, hogy a webáruházadnak épp egy helyi magazinban elhelyezett PR-cikk vagy hirdetés hozza a legnagyobb forgalmat.

4. Nem vagy elég fókuszált

Könnyű elveszni a részletekben, és csak pár pixellel megigazítani ezt a képet, csak egy picit változtatni azon az árnyalaton. Viszont ezekkel napokat tölthetsz el, és így pont a legfontosabb feladataidra nem jut időd.

A legfontosabb pedig:

  • mindig legyen rendelhető termék (sok)
  • mindig könnyű legyen vásárolni (és ne haljon le a számlázórendszer, ne mondjon fel a futárszolgálat, tehát legyen éles a technikai része is)
  •  a vásárlóid mindig boldogok legyenek

Tehát fusson a webáruház és termeljen nyereséget, miközben a vevőköröd boldog és épül. Ezután.