A szomszéd webáruháza mindig zöldebb – így gyűjts információt a konkurenseidről

Szerző: | nov 6, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

Ma már piaci előnyhöz juthatsz úgy is, hogy a forgó székedből fel sem kellett állnod hozzá. Előny minden információ, ami szabadon elérhető ugyan, de csak te veszed a fáradságot, hogy el is érd.

És ha tudod, hogy konkurenseid épp mit csinálnak, hol és miért, akkor válaszolni is tudsz.

Információgyűjtés!

 

Nézd meg, mennyire keresőoptimalizáltak

 

Egy webáruháznál különösen fontos a SEO, hiszen az emberek termékekre keresnek (nem pedig webáruházakra), de nem mindegy, hogy azt kinél találják meg.

A legegyszerűbb infógyűjtés: írogasd be a kulcsszavaidat a keresőbe, és nézd meg, hogy ki hányadiknak rangsorol. Ki előzött meg? Hogyan jelennek meg (használnak rich snippetet)? Van új szereplő, aki feltört a rangsorolásban? Te melyikre kattintanál rá? Rákattintanál a saját webáruházadra? Hirdetnek AdWordsben is?

Ezzel viszonylag nyers, ám annál fontosabb körképet kapsz, és a webáruházad SEO-ját ennek megfelelően fókuszálhatod (pl. arra a kulcsszóra dolgozol, ahol le vagy maradva).

Következő lépésként kereshetsz weboldalelemző alkalmazásokat, amelyekkel felmérheted, hogy kik linkelnek az oldalaikra, kb. mekkora forgalmuk van,
hány aloldaluk, mennyire jó vagy hiányos az on-site SEO, mely tartalmaikat osztják meg a legtöbbenés így tovább.
Ha találtál pár weboldalt, amely linkel rájuk, akkor valószínűleg csak egy e-mailbe kerül, hogy linkeljenek rád is. Ha vendégcikk miatt kapták a linket, akkor bizonyára a te vendégcikkedet is örömmel fogadják majd.

Ki követ kit Twitteren
Az egyértelmű lépésnél (olvasod a tweetjeiket) menjünk tovább: egy alkalmazással elemezd mind a Twitter-fiókjuk tartalmát, mind a követőiket.
Ilyen alkalmazás a Followerwonk. Ezzel olyan embereket is megtalálhatsz, akik követnek téged és a konkurenseidet is – így tudod, hogy az illetőt nagyon érdekli a webáruházad termékpalettája, esetleg szakmabeli, mindenesetre érdemes kapcsolatban maradni vele.

Próbavásárlás

 

Bizonyára unásig ismered már, hogy a saját webáruházadban hogyan és hol lehet vásárolni (ha nemígy van, akkor vásárolj be magadnál).
De vajon a konkurenseidnél milyen? Vásárolj nálunk és közben jegyzetelj. Gyorsabban megtalálod a terméket? Könnyű használni a keresőt? Hány lépésből
áll a vásárlás? Milyen a navigálás? Ha látsz egy jó megoldást vagy kiváló funkciót, akkor építsd be (vagy építs be egy még jobbat).

Szerencsére a kereskedelmi megoldásokat és oldalfelépítést nem lehet levédetni.

 

 

Iratkozz föl a konkurenseidre

 

Ha van hírlevelük, iratkozz fel és olvasd – majd írj egy jobbat. Ha készítettek egy csalit, olvasd el – és készíts jobbat.

Ha elmentek kiállítani, akkor menj oda hozzájuk, hogy épp mit akarnak értékesíteni neked, és van-e valami új szolgáltatásuk (ha van, azt jó eséllyel a
kiállításon jelentik be úgyis).

Ezekre az infókra nem azért van szükséged, hogy lemásolva készíts egy jobb verziót, hiszen a pozicionálásoddal eleve elérted, hogy kicsit más célpiacod legyen (ugye?). De csak úgy tudsz egy lépéssel előttük járni, ha tudod, hogy ők hol tartanak épp.