Így csökkentsd a kosárelhagyást (5 lépés)

Szerző: | okt 16, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

A kosárelhagyók aránya elsőre talán nem is tűnik rémisztőnek, hiszen ez is csak egy újabb szám az analitikában, mint mondjuk a bounce rate.
Pedig a kosárelhagyás ellen keményen kell harcolni, mert a legtöbb potenciális profitod itt úszhat el.
Képzeld el azt, hogy a webáruházad helyett van egy offline boltod, és a példa kedvéért legyen benne kosár is. Bejön egy ember, fog egy kosarat, nézelődik, pár terméket a kosarába rak…

Majd lerakja a kosarat a földre és kimegy.

Bejön a következő, ő is kiválaszt pár terméket… aztán néhány perc múlva ő is lerakja a kosarát és kimegy.

Persze vannak közben vásárlóid is, de pár óra múlva a boltod padlóján több tucat elhagyott kosár hever. A kosarakban talán több százezer forint értékű termék, amit az emberek meg szerettek volna venni, ki is választották… aztán mégsem vették meg.

A kosárelhagyás annyira közel történik a tényleges tranzakcióhoz, hogy kieső bevételnek tekintheted. Nem egyszerű látogató a kosárelhagyó, hanem olyan ember, aki majdnem vett valamit.

Szóval hogyan lehet ezt csökkenteni?

3d3-cart-reverted

 

1. Retargetálás és remarketing

Ha megvan a látogató e-mail címe, akkor 2 nap múlva írj neki egy üzenetet, hogy van egy befejezetlen vásárlása (ez az e-mail automatizálható). Ez a remarketing.

Ha nem tudod az e-mail címét, akkor retargetálással a hirdetési hálózatokon, AdWordsben és Facebookon „üldözheted”. Ilyenkor más weboldalak hirdetési szekcióiban, a Google találati oldalán és a Facebook hirdetései közt látni fogja, hogy van egy kosárnyi termék, ami csak a megvételre vár.

A kosárelhagyások nagy része nem azért történik, mert meggondolja magát a látogató, hanem azért, mert épp jött egy telefon… vagy megéhezett és elment ebédelni… és egyszerűen elfelejtette befejezni a vásárlást.

2. Felugró ablak

Ha valaki el akarja hagyni az oldaladat úgy, hogy a kiválasztott termékeket nem vásárolja meg, akkor felugorhat egy ablak, amiben megkérdezed, hogy szeretné-e befejezni a vásárlást.

Ezt a megoldást érdemes letesztelned, mert előfordulhat, hogy a felugró ablak többet árt, mint használ.

3. Legyen egyértelmű a kiszállítási díj

Mindannyian utáljuk a rejtett költségeket, illetve azt, ha a kiszállítási díjat csak a legvégén tudjuk meg
(és több, mint amire számítottunk). Minél hamarabb számolja ki az oldalad, hogy a kosárba rakott termékek kiszállítása mennyibe kerül.

Sokan azért hagynak ott egy vásárlást, mert „ja, hát ennyiért inkább nem kell”, vagy azért, mert
váratlanul olyan költségek is megjelennek, amikről fogalma sem volt.

4. A fizetés legyen minél egyszerűbb

Ha 5 különböző oldalt kell kitöltögetni adatokkal, akkor sokan lemorzsolódnak. Túl sokáig tart, és a vásárlóid minél egyszerűbben szeretnének vásárolni. Így is tele van az életünk nyűgös feladatokkal – a webáruházad checkoutja ne legyen egy újabb nyűg.

Gondolj arra is, hogy megdöbbentően sok terméket vásárolunk impulzusvásárlással. Ha a fizetés bonyolult, akkor ez az impulzus elpárologhat, és a látogatód máris elhagyta a kosarát.

5. Adj bőséges termékinformációkat

Még egy érv a termékleírások mellett. Természetes, hogy a látogatód szeretne minél többet megtudni arról a termékről, amit épp megvenni készül.

Ha nem tudod minden kérdését megválaszolni, akkor inkább rákeres. És esetleg talál egy másik webáruházat, ami nekik bevétel, neked egy újabb elhagyott kosár.

Az amúgy is meglévő kérdéseit válaszold meg a saját felületeiden, hogy a vásárlódnak ne kelljen elhagynia az oldalt, ha válaszokat szeretne.

Tartalomjegyzék