Hogyan válaszd ki a webáruházad termékkörét?

Szerző: | dec 2, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

Ha épp webáruházat tervezel indítani és kell egy jó piac, akkor a legrosszabb tanács az lehet, hogy „válaszd azt, amit szeretsz”. Eleve sok ember nem tudja, hogy egyáltalán mit szeret, ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy annak a termékcsaládnak van piaca (vagy jövedelmezően lehet forgalmazni).
Ez tehát egy leegyszerűsített válasz.
A részletes, átgondolt választ pedig ebben a cikkben találod.

taza

Kiegészítők és kütyük

Első pillantásra vonzó lehet a műszaki cikkek relatíve magasabb ára: laptop, mosógép, tévé és hasonlók. Ezeken viszont a forgalmazó árrése híresen alacsony.
Ha ezt a termékkategóriát választod, akkor nem magán a plazmatévén fogsz keresni, hanem a hozzá tartozó kábeleken és kiegészítőkön. Az emberek nem annyira árérzékenyek a kiegészítőknél, de szeretik egy helyen megvenni azokat is. És nagyobb rajtuk az árrés.

Hobbi

Elképesztő összegeket költenek az emberek a hobbijaikra (ez amúgy nem csoda: ilyenekért érdemes élni). Ha valaki szeret túrázni, filmet nézni, gyűjt valamit, alkot, biciklizik vagy bármi más dolgot csinál, akkor imádni fogja azt a webáruházat, ahol végre mindent megtalál a szenvedélyéhez.
Viszont előtte nézd meg, hogy az adott hobbira van-e akkora fizetőképes kereslet (és szoktak-e online vásárolni).

Nincs a közelben

Ha kell egy farmer, akkor csak elsétálsz a kedvenc ruhaboltodba, hiszen tele van velük a város. De mi van akkor, ha neked épp egy olyan egyedi mintás farmerre van szükséged, ami sehol nem kapható? Rákeresel a neten (és valószínűleg megvásárolod egy webáruházban, ha van ilyen).
Pókeres zsetonok? Bűvészfelszerelések? Ritka LEGO-készletek?
Számtalan olyan réspiac van, amelyekhez tényleg kihívás egy-egy offline boltot találni (illetve ha találsz, akkor lehet, hogy 200 km-re van tőled). Ha van rá kereslet, akkor máris megtaláltad a termékkörödet.

Fogyasztási cikkek

Ha kifogy a samponod, mit csinálsz? Természetesen veszel egy újat.
És bár a sampont valószínűleg egy áruházban veszed meg, de van számtalan olyan termék, ami szintén rendszeresen kifogy – viszont nem találod meg a közértben. Az irodakellékeidet, fodrászati alapanyagaidat, festékeket, sminkeket, nyomtatópatronokat kényelmesebb egy webáruházból rendelni.

A legjobb vásárló a visszatérő vásárló, mert már bízik benned és nem kell újra és újra marketingtevékenységgel megszerezned őt.

Megold egy problémát

A legéhesebb vásárló az, akinek valamilyen problémája van. Fáj a feje, éhes, sokat stresszel, nem tudja beosztani az idejét, nincs ajándékötlete vagy unja már, hogy a tűzőgép nem viszi át a szerződést.
Keress (vagy alkoss) egy terméket, ami megold egy problémát, és máris megvan a legjobb piacod.

Egyedi

Állj össze egy iparművésszel, formatervezővel, dizájnerrel, grafikussal, bőrdíszművessel (és így tovább), és tervezzetek egyedi és szép… bármit.
(Felesleges lenne sokadszorra elismételni, hogy valódi keresletre készíts kínálatot.)
Az emberek vásárolnak telefontokokat. Készíts egyedit!
Tervezzetek jobbnál jobb dizájnokat a cipőkhöz, majd egy nyomdában nyomjátok rá a dizájnt egy „üres” cipőre. Kész is a teljesen egyedi, már-már művészeti termék, amelynek nincs konkurense.
Csak nézz körül az utcán, hogy hány tömeggyártott cuccot hordunk és használunk. Mindegyikből készíthetsz egyedit, szebbet, exkluzívabbat és művészibbet.
Ha jó terméket csinálsz jó marketinggel a jó webáruházban, akkor megtalálnak majd a vevőid. Ma több lehetőséged van az alkotásra, mint a történelemben bármikor.
Amióta a fogyasztói társadalom és a tömeggyártott termékek léteznek, azóta szeretnénk, ha nemcsak mi, de használati tárgyaink is egyediek lennének. Ma már megteheti a vevőd, hogy ne egy olyan cipőt hordjon, amiből még 4000 pár rohangál az utcán. Hiszen ott van a te egyedi cipőd, amiből csak 5 darab készült, de 4 már el is kelt.

Tartalomjegyzék