Hogyan készítsd fel a webáruházadat a karácsonyi őrületre? (Erre a 4 területre figyelj)

A cég fejlesztésekor könnyű elveszni a részletekben, a kis feladatok mikromenedzselésében és a végeláthatatlan finomhangolásban.
Ezekre is szükség van, azonban cégvezetőként (és webáruháztulajként) a fő feladatod mindig az, hogy a legkisebb befektetéssel (legyen az idő vagy pénz) a legnagyobb hatást érd el.

Az alábbi 4 terület legyen elsődleges, és csak akkor érdemes a finomhangolással szöszölni, ha ezeket letudtad.

online-shopping (1)

 

1. Ismerd meg az ügyfeleidet (és menj egy lépéssel tovább)

Legtöbb konkurensed valószínűleg leragadt az alapvető piacismeretnél. Ők megelégszenek azzal, hogy néhány demográfiai adatot ismernek, vagy súlyosabb esetben a célpiacuk „mindenki”.

Mi lenne, ha nemcsak ismernéd, de tökéletesen értenéd is a célpiacodat? Vizsgáld meg a termékpalettádat: ezek a termékek hogyan segítik a vásárlóidat?

Nézd meg az oldaladat: könnyű használni? A kiszállítási idő gyors, a díj olcsó? Könnyű keresni? Megtalálhatók a termékek?

Nézd meg a vásárlói útvonalakat is. Hányszor jött vissza az oldaladra valaki, amíg végre vásárolt? Hányan hagyják el a kosarat? És tudod-e, hogy miért?

Persze a magányos gondolkodás mellett mindezt kérdezd is meg tőlük egy kérdőívben vagy Facebook-állapotfrissítésben. Kérdezd meg, hogy milyen funkciót szeretnének még a webáruházra, milyen termékeket vásárolnának szívesen és úgy általában hogyan tennék még jobbá a webshopodat.

A kitöltést bátoríthatod valamilyen ajándékkal is.

 

2. Használj e-mail marketinget

Bár minden évben temetni kezdik az e-mail marketinget, valójában a legköltséghatékonyabb marketingcsatornák (és eszközök) egyike mindmáig az e-mail. Ha nem használod, akkor a webáruházad nem olyan hatékony, amennyire lehetne.

Így kezdd el:
1) Adj valami csalit: rövid infoterméket, kupont, belépőterméket (bármit, ami a célpiacodnak
értékes).
2) Állíts össze egy oldalt, ahol feliratkozókat gyűjtesz (a szövegezés legyen meggyőző).
3) Jutalmazd a feliratkozóidat: a leértékelésekről, akciókról nekik szólj először (legyen a
feliratkozásnak értéke).
4) Írj tartalmas hírleveleket, néha hirdess (ne kizárólag reklámokat küldj).

 

 

3. Legyen saját médiád

 

A marketing klasszikus felosztása a médiumokat 3 típusra osztja: amit birtokolsz, amiért fizetsz és amit kiérdemelsz. Az internet előtt a cégek többsége nem álmodhatott saját médiáról, mert egy külön iparágnak számított (és meglehetősen drága volt még egy újságot is fenntartani).

Ma azonban indíthatsz egy blogot vagy céges magazint, és ha te írod és dizájnolod, akkor gyakorlatilag tárhelyköltségből megvan a saját médiumod.
Ezt érdemes is kihasználni, mert az egyértelmű keresőoptimalizációs előny mellett nem pusztán reklámokat adhatsz a célpiacodnak, hanem tartalmat és válaszokat is. Indíts egy blogot még ma.

4. Közösségi média

 

Ideális terep arra, hogy az igazán jó tartalmaid vírusszerűen elterjedjenek, és mindeközben nagyon olcsón kommunikálj a célpiacoddal.
A Facebook (Twitter, Google+ stb.) arcot ad az enélkül arctalan cégednek.
De nincs szomorúbb látvány egy nem frissített Facebook-oldalnál. Még most kezdd el párbeszéddel megszerezni azokat a követőidet, akik a karácsonyi bevételeid oroszlánrészét fogják adni.