Ezért nem vásárolnak a webáruházadban

pontiac-g6-concept-car-why-not

Az áru nem minden, sőt – hogy vásárolnak-e nálad az interneten, inkább a kasszán múlik.

Ha kíváncsi vagy, hogy remek árukészleted, versenyképes áraid és hatékony marketinged ellenére miért alacsony a vásárlók száma látogatóid között, legelőször egy dolgot kell tisztázni. A webáruház nem szupermarket, hanem piac – nem csak a kasszán át vezet ki az út, az érdeklődő akkor távozik, amikor csak kedve tartja. A célod tehát az kell legyen, hogy elvidd a kasszáig és át is kísérd rajta.

Ha a weblap túl bonyolult, ha a látogató nem ismeri rajta ki magát könnyen, máris veszítettél. Mit kezdesz egy piacon, ha nem találod az árust, ha nem tudod kifizetni az árut? Továbbállsz egy másik standhoz. Így fog tenni látogatód is – tehát az oldal rendszerének egyszerűnek és egyértelműnek kell lennie. Ha valamit a kosárba rakott, látnia kell a képernyőn, ha fizetni akar, bármelyik oldalon jár is, egyetlen kattintással a checkout oldalra kell jutnia.

Alapok alapja: a bizalom

Ha pedig valaki arra készül, hogy pénzt költsön nálad, elengedhetetlen az is, hogy bízzon benned. Az internetes vásárlás puszta bizalom – valójában sohasem lehetünk biztosak abban, hogy a megrendelt termék valóban megérkezik majd, mégis vannak oldalak, amelyekben jobban megbízunk. Ha nem tapasztalat vagy hírnév alapján, akkor vajon hogyan érhető ez el?

Bizalomgerjesztő lehet például, ha weboldaladon közzéteszed a különféle biztonsági tanúsítványok logóit, pop-upban elhelyezheted adatvédelmi nyilatkozatodat, biztosíthatsz élő chatet, hogy az érdeklődők feltehessék kérdéseiket és így egy valós személlyel kommunikáljanak. Ilyen minimális személyes érintkezés is rendkívül sokat számíthat a bizalomépítésben.

Ideje a renoválásnak?

Érdemes átgondolnod a dizájnt is – milyen színűek például a gombjaid? A különféle színek más és más üzenetet közvetítenek. Fekete-fehér gombokat például luxuscikkek alatt érdemes elhelyezni, a rózsaszín a fiatalabb, a lila az idősebb nőknek szánt áruknál lehet hatásosabb, a piros az akciók, lejáró ajánlatok sürgető színe, míg a kék bizalmat ébreszt, így jó választás lehet pénzügyi termékeknél, szolgáltatásoknál.

És persze mondanunk sem kell – legalábbis remélhetőleg –, hogy weboldaladon mindennek tökéletesen működőképesnek kell lennie. Ha a felhasználó 404-es oldalra jut, a vissza gomb megnyomásakor összeomló rendszerrel kerül szembe, nem éri el az áruinformációkat, máris oda a bizalom és oda a vásárlási kedv.

Nem csak az árud számít, a kiállásod is. A legjobb üzleteket nem azok kötik, akik a legjobb áron a legjobb terméket kínálják, hanem akik a vásárlóra figyelnek, és az árut szinte bárkinek el tudják adni.