Érdemes a facebookos regisztrációt a webáruházadba építeni? (5 érv pro és kontra)

Szerző: | aug 17, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

Ha nem tegnap mentél fel először az internetre, akkor biztosan találkoztál már olyan oldallal, amely a regisztrálás helyett egy Facebook-fiókot is „elfogad”. A cél egyértelmű: ha egy kattintással „regisztrálhat” az oldalunkra, azzal levesszük a felhasználó válláról a regisztrácós pepecselést. Gyors és egyszerű folyamat, amely megnövekedett felhasználói élményt jelent. A zökkenőmentes, kiváló felhasználói élmény pedig minden weblaptulajnak érdeke, aki a weboldalán értékesít. De vajon egy webáruháznál is jó, ha Facebookkal bejelentkezhetünk?

  fb-good-bad  

A Sociable Labs még 2012-ben készített egy felmérést, mely szerint 500 webáruházból csak 30 használja ezt az opciót. Ez még nem jelenti azt, hogy ez a megoldás ne lenne jó, pusztán 2 éve még nem volt elterjedt. Az E-consultancy 2013-as infografikájából kiderül, hogy a felhasználók 40%-a kifejezetten szereti, ha a közösségi médiás fiókjukat össze tudják kapcsolni egy oldallal (de legalábbis jobb szeretik ezt, mint a külön regisztrációt). Szóval a webáruházadnál jó-e, ha bejelentkezhetünk Facebookkal? Összegyűjtöttünk érveket mellette és ellene, ezeket mindenképp fontold meg, mielőtt bármit is lépnél.

 

 

Mellette

 

[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#7DFF99′ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Egy jelszó mindenhova

Persze ez a legtöbbször hangoztatott innternetbiztonsági szabályt félretolja („ne legyen mindenhol ugyanaz a jelszavad”), de mégis nagyon kényelmes és egyszerű. Hát na, nem atomrakéta-alaprajzokat védsz ezzel a jelszóval, hanem egy profilt.

 

[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#7DFF99′ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Ismerős felület

A Facebook-logót azonnal felismerjük, ezért kicsit otthonosabb a regisztrálás.

[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#7DFF99′ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Kényelmes

A kosáselhagyást nagyban növeli, ha a vásárláshoz regisztrálni kell, mert adatkitöltögetésre kényszeríted azt az embert, aki már fizetne. Sokan ilyenkor „akkor mindegy”-alapon hagyják az egészet. Ha mindenképp regisztrációhoz akarod kötni a vásárlást, akkor jó középút, ha Facebookkal bejelentkezhet a látogatód.

 

[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#7DFF99′ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Megosztási potenciál

Talán a legnagyobb érv e megoldás mellett az, hogy az így regisztráló ember könnyebben oszthatja meg a webáruházadat az ismerőseivel, emiatt pedig több emberhez eljutsz. Hogy ez valójában megtörténik-e, az már főleg a kommunikációd hatékonyságán múlik (illetve attól, hogy mennyire aktív célközönséget vonzol magadhoz). Készpénznek ne vedd, de lehetőségnek kiváló.

 

[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#7DFF99′ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Profiladatokhoz jutsz

Egyből látsz egy csomó olyan adatot, amellyel célzottabb reklámtevékenységet végezhetsz a jól szegmentált célpiacodon. Egyszerűbb a profiladatokból megismerni a regisztrálóidat, mint hosszadalmas űrlapokon elkérni tőlük kvázi ugyanezen adatokat.

 

 

Ellene

 

[av_font_icon icon=’ue813′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#fd6b6b’ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Nem mindig megbízható adatok

Láttál már olyan Kovács KicsiJoe Petikéket, akiknek profilképe valami autó, és 1910-ben születtek, az élet iskolájában tanulnak és munkahelyük „nem dolgozom xD”? Na akkor pontosan érted, hogy a facebookos profiladatok nem feltétlenül pontosak.

[av_font_icon icon=’ue813′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#fd6b6b’ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Kitettség

Ha valamilyen adatot rábízol egy szolgáltatóra, akkor a kockázataidat növelted, hiszen nem te irányítod azt a céget, az adatok nem nálad vannak. Persze nem valószínű, hogy a Facebook egyik pillanatról a másikra bezárja virtuális kapuit, de nem tudod kizárni. Mi van, ha 2 év múlva nem lesz Facebook? Mi van, ha a facebookos regisztrálást valami okból megszüntetik?

 

[av_font_icon icon=’ue813′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#fd6b6b’ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Van, aki nem használ Facebookot

És ezzel semmi baj sincs. Ha csak Facebookkal lehet a webáruházadra regisztrálni, akkor sok embert amiatt veszítesz el, hogy ők nincsenek fent Facebookon.

 

[av_font_icon icon=’ue813′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#fd6b6b’ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Van, aki nem akar mindent összekötni

Én például soha nem regisztrálnék Facebookkal, és rutinszerűen pattanok le arról az oldalról, amit csak a Facebook-fiókommal érhetek el.

 

[av_font_icon icon=’ue813′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” color=’#fd6b6b’ size=’27px’ position=’left’][/av_font_icon]

 Nem feltétlenül egyszerűbb

Rendben, regisztráltam a webáruházadba a Facebook-fiókommal. De ha rendelni akarok valamit, akkor amúgy is meg kell adnom a címem, fizetési módot, számlázási adatokat stb. Ennyi erővel már regisztrálhattam volna „normálisan” is, tehát nem igazán lett könnyebb az élet.