Érdemes a facebookos regisztrációt a webáruházadba építeni? (5 érv pro és kontra)

Ha nem tegnap mentél fel először az internetre, akkor biztosan találkoztál már olyan oldallal, amely a regisztrálás helyett egy Facebook-fiókot is „elfogad”. A cél egyértelmű: ha egy kattintással „regisztrálhat” az oldalunkra, azzal levesszük a felhasználó válláról a regisztrácós pepecselést. Gyors és egyszerű folyamat, amely megnövekedett felhasználói élményt jelent. A zökkenőmentes, kiváló felhasználói élmény pedig minden weblaptulajnak érdeke, aki a weboldalán értékesít. De vajon egy webáruháznál is jó, ha Facebookkal bejelentkezhetünk?

  fb-good-bad  

A Sociable Labs még 2012-ben készített egy felmérést, mely szerint 500 webáruházból csak 30 használja ezt az opciót. Ez még nem jelenti azt, hogy ez a megoldás ne lenne jó, pusztán 2 éve még nem volt elterjedt. Az E-consultancy 2013-as infografikájából kiderül, hogy a felhasználók 40%-a kifejezetten szereti, ha a közösségi médiás fiókjukat össze tudják kapcsolni egy oldallal (de legalábbis jobb szeretik ezt, mint a külön regisztrációt). Szóval a webáruházadnál jó-e, ha bejelentkezhetünk Facebookkal? Összegyűjtöttünk érveket mellette és ellene, ezeket mindenképp fontold meg, mielőtt bármit is lépnél.

 

 

Mellette

 

 Egy jelszó mindenhova

Persze ez a legtöbbször hangoztatott innternetbiztonsági szabályt félretolja („ne legyen mindenhol ugyanaz a jelszavad”), de mégis nagyon kényelmes és egyszerű. Hát na, nem atomrakéta-alaprajzokat védsz ezzel a jelszóval, hanem egy profilt.

 

 Ismerős felület

A Facebook-logót azonnal felismerjük, ezért kicsit otthonosabb a regisztrálás.

 Kényelmes

A kosáselhagyást nagyban növeli, ha a vásárláshoz regisztrálni kell, mert adatkitöltögetésre kényszeríted azt az embert, aki már fizetne. Sokan ilyenkor „akkor mindegy”-alapon hagyják az egészet. Ha mindenképp regisztrációhoz akarod kötni a vásárlást, akkor jó középút, ha Facebookkal bejelentkezhet a látogatód.

 

 Megosztási potenciál

Talán a legnagyobb érv e megoldás mellett az, hogy az így regisztráló ember könnyebben oszthatja meg a webáruházadat az ismerőseivel, emiatt pedig több emberhez eljutsz. Hogy ez valójában megtörténik-e, az már főleg a kommunikációd hatékonyságán múlik (illetve attól, hogy mennyire aktív célközönséget vonzol magadhoz). Készpénznek ne vedd, de lehetőségnek kiváló.

 

 Profiladatokhoz jutsz

Egyből látsz egy csomó olyan adatot, amellyel célzottabb reklámtevékenységet végezhetsz a jól szegmentált célpiacodon. Egyszerűbb a profiladatokból megismerni a regisztrálóidat, mint hosszadalmas űrlapokon elkérni tőlük kvázi ugyanezen adatokat.

 

 

Ellene

 

 Nem mindig megbízható adatok

Láttál már olyan Kovács KicsiJoe Petikéket, akiknek profilképe valami autó, és 1910-ben születtek, az élet iskolájában tanulnak és munkahelyük „nem dolgozom xD”? Na akkor pontosan érted, hogy a facebookos profiladatok nem feltétlenül pontosak.

 Kitettség

Ha valamilyen adatot rábízol egy szolgáltatóra, akkor a kockázataidat növelted, hiszen nem te irányítod azt a céget, az adatok nem nálad vannak. Persze nem valószínű, hogy a Facebook egyik pillanatról a másikra bezárja virtuális kapuit, de nem tudod kizárni. Mi van, ha 2 év múlva nem lesz Facebook? Mi van, ha a facebookos regisztrálást valami okból megszüntetik?

 

 Van, aki nem használ Facebookot

És ezzel semmi baj sincs. Ha csak Facebookkal lehet a webáruházadra regisztrálni, akkor sok embert amiatt veszítesz el, hogy ők nincsenek fent Facebookon.

 

 Van, aki nem akar mindent összekötni

Én például soha nem regisztrálnék Facebookkal, és rutinszerűen pattanok le arról az oldalról, amit csak a Facebook-fiókommal érhetek el.

 

 Nem feltétlenül egyszerűbb

Rendben, regisztráltam a webáruházadba a Facebook-fiókommal. De ha rendelni akarok valamit, akkor amúgy is meg kell adnom a címem, fizetési módot, számlázási adatokat stb. Ennyi erővel már regisztrálhattam volna „normálisan” is, tehát nem igazán lett könnyebb az élet.