A termékoldalad finomhangolása különösen fontos, hiszen itt születik a konverzió (avagy itt hal el). A feladat azért nem egyszerű, mert meg kell találni az egyensúlyt: tartalmazzon elég információt a vásárlási döntés meghozatalához (tehát mindent tudjak, amire kíváncsi vagyok), legyen vonzó (győzz meg, hogy tőled vásároljak, ne a konkurensedtől), viszont legyen egyértelmű a felépítése és ne nyomj agyon olyan információkkal, amelyek nem érdekelnek.
Hol is kezdjük?
Vásárlói vélemények
Úgy találták, hogy a vásárlók 61%-a véleményeket keres arról a termékről, amit épp készül megvásárolni, és ugyanennyien szívesebben vásárolnak arról az oldalról, ahol ezt megtalálják. Ha úgyis rákeresnek, akkor érdemes egy lépéssel megelőzni őket: minden terméknél legyen egy releváns rész, ahol a „vásárlóink mondták”, hogy a termék milyen. Egyébként is meggyőzőbb, ha a vásárlóid dicsérnek egy terméket.
Képek és videók
A webáruházaknak van egy nehezen ledolgozható hátrányuk a hagyományos „offline” boltokhoz képest: nem tudod kipróbálni a terméket, a kezedben forgatni, megtapizni, megnézegetni. Egy csomag tésztánál ez talán nem akkora gond, viszont egy cipőnél már igen. Mindez a hátrány kicsit faragható, ha jó képekkel be tudod mutatni a terméket. Hangsúlyozom, hogy jó képekre van szükséged: éles, jó minőségű, rendben van a színegyensúly és látszik a teljes termék (cipőnél a talp, a belső, elölről, oldalról stb.).
Még jobb megoldás a videó, ez nagyobb értékű termékeknél éri meg (pl. egy bőröndnél). Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó többet mond ezer képnél? A bemutató videón szinte testközelbe hozhatod a terméket, bőröndnél pl. azt, hogy így csukódik, ilyen finoman mozog a cipzár, jól gurul, könnyű megfogni és még tele is pakolhatod, hogy lássa a látogatód, hogy mennyi minden fér. A videó akár 20-30%-kal is megnövelheti a konverziód.
Szállítási idő, raktár
Fontos infó, hogy milyen hamar tudod kiszállítani, mert mondjuk épp van-e raktáron a termékből, avagy úgy kell rendelned a rendelések szerint, és emiatt még pár nappal csúszik a kiszállítás.
Mennyiért szállítják ki?
Az rendben van, hogy megtalálom egy külön aloldalon a szállítási feltételeket, illetve hogy mennyi rendelés után mennyi kedvezményt kapok (mert bátorítod a pluszrendelést azzal, hogy minél többet rendel valaki, annál olcsóbb a kiszállítás, ugye?). De mi van, ha nem akarok az oldaladon bogarászni? Sőt, számolgatni? Engem az érdekel, hogy a konkrét termék kiszállítása hány forint és milyen hamar lesz itt – ezért jelezd minden terméknél a kiszállítás árát és idejét.
Ezt nagyon jól tudjuk automatizálni egy szkripttel, a szkript minden termékre kiszámolja a szállítást a megadott paramétereid szerint (súly, érték, akármi).
Jó szövegírás
Ha te nem lelkesedsz a saját terméked iránt, akkor az ügyfeled miért lelkesedne? A jó szövegírás szenvedélyesen mutatja be a termékeidet, így pedig értékesíteni is könnyebb. Ez a megemelkedett konverziódon is látszik.
Árösszehasonlítás
Ha tudod, hogy az ügyfeleid úgyis összevetnék az árakat más webáruházak áraival (mert a termék kapható még 10 másik helyen), és nem te vagy a legdrágább, akkor az árakat összehasonlító dobozzal is segíted a vásárlást. Ha nem kell egy külön oldalra mennie, hogy összevesse az árakat, az neked csak jó, hiszen az oldalon marad, és nagyobb valószínűséggel rendel. Persze ha te vagy a legdrágább, és a célpiacod árérzékeny, akkor ezt nem ajánljuk.