Értékesíts a termékleírásban – így alakítsd át a száraz leírásokat reklámmá

Gyakori és könnyen elkövethető hiba.

Felállítod a webáruházadat, és minden szoftvert tökéletesen állítasz be. A fizetés döccenőmentes. Az oldal gyorsan betölt. A dizájn csillog-villog. Figyelsz arra, hogy a termékfotóid látványosak legyenek. Megfelelsz a jogszabályoknak és minden elérhetőséged kint van. A termékeket feltöltötted, a számlázóprogramod megrendelésekre éhes, a futárcég ugrásra kész.

És jönnek a látogatók, mert a marketingtevékenységed is kifogástalan. Böngészik a termékeket…
De a termékleírások felháborítóan unalmasak.

Us-online-shopping

És a webáruháznál egy unalmas termékleírás olyan, mintha az offline boltban minden termék egy kartondobozban, ömlesztve heverne a padlón. Pedig a vásárlódat a termék érdekli a legjobban.

Ezt elkerülendő nézzük, hogyan lehet jó termékleírásokat készíteni.

 

1) Írd az ideális vásárlónak

Feltételezem, hogy a webáruházadnak van egy meghatározott célpiaca. Enélkül nemigen lehet értelmes marketingtevékenységet folytatni. Termékleírásnál még maga a célpiac is túl nagy tömeg. Az ideális marketingszöveg egy embernek szól: a vásárlónak (akiből lehet több ezer is). A szövegezés tehát „én beszélek hozzád” stílusú legyen, és csak az ideális vásárlónak akard eladni az adott terméket.

 

2) Terméktulajdonságok helyett termékelőnyök

A termékeket nem a tulajdonságok adják el, hanem azok az előnyök, amelyek ezekből a tulajdonságokból következnek. Konkrétabban: a radír puhasága egy tulajdonság. De nem ezért fogom megvásárolni, hanem azért, mert a puha radír nem szakítja ki a papírt és finomabban tudok vele radírozni (ez már termékelőny).

A motor ereje egy tulajdonság. A hihetetlen gyorsulás termékelőny. A kávé magas koffeintartalma tulajdonság. Mozgásba hoz reggel, ami termékelőny. A tulajdonság önmagában egy száraz adat, amit át kell alakítani előnnyé. A vásárlóidat mindig az érdekli, hogy az adott termék mit adhat nekik.

 

3) Kerüld a sablonokat

A legnagyobb probléma a „kiváló minőségű termék” szöveggel az, hogy minden termék kiváló minőségű. Ez persze tényszerűen nem igaz, de a leginkább elkoptatott sablonok egyike ez, és ezt a vásárlók is tudják. Lehet, hogy a terméked tényleg kiváló minőségű, de önmagában ez az állítás üres.

Sokkal erősebb, ha a szövegben bemutatod, hogy miért kiváló minőségű. Például: a cipőt az egyik legritkább és legfinomabb bőrfajtából varrtuk. A kávészemeket kézzel válogattuk. Ne csak mondd, hogy minőségi, hanem mutasd meg, hogy miért az.

 

4) Használj kevesebb melléknevet

A mellékneveket könnyű „túladagolni”, a sok melléknév pedig ellaposítja a szöveget. Egyrészt a nyilvánvalót nem kell közölni: ha a képről is látszik, hogy a termék nagy, akkor ne írd ki, hogy óriási.

Másrészt próbáld meg kevesebb szóval elmondani ugyanazt. A „romantikus virágcsokor a legkülönlegesebb szerelmi vallomásokhoz” helyett például: „ma már gondoltál rá?”. Többnek tűnik a rengeteg melléknévvel feldíszített szöveg, de általában kevesebbet mondasz, mert elszívják a szöveg erejét. A tömör, ám sebészien pontos leírás „nagyobbat üt”.

 

5) Bízd a fantáziájára

A webáruházak nagy hátránya, hogy a vásárlód nem tudja megtapogatni, illetve kipróbálni a termékeket. Ezt ellensúlyozd azzal, hogy jóllakatod a fantáziáját. Képzeltesd el vele, hogy milyen lesz használni a terméket, milyen előnyöket kap, mennyivel egyszerűbb lesz egy adott feladat. „A fűnyíró szinte magától suhan a füvön, és a fűtartó dobozban csere nélkül elfér a teljes kert levágott füve.

Észre sem veszed, és már végeztél a fűnyírással.” Így máris nem magát a fűnyírót árulod, hanem a gyors fűnyírást és a kényelmet. Azt én is szívesebben megveszem.