A keresőmarketinges csapból állandóan folyik, hogy több és több tartalomra van szükséged, mert ma már tartalom nélkül lehetetlen rangsorolni – legyen a tartalom képi, videó vagy szöveges, de mindenképp legyen, mert az új algoritmusfrissítések is szeretik (sőt, megkövetelik).
A webáruháztulajdonosok itt kezdtek igazán idegesek lenni. Egy blognál természetes a sok tartalom, de te mégis hogyan oldd ezt meg? A leghosszabb szöveg az oldaladon valószínűleg az ÁSZF.
Kétségtelen azonban, hogy ha az internet fejlődésével lépést akarsz tartani, akkor a webáruházadat tartalommal kell feltöltened.
Kérj ügyfélértékeléseket, testimonialokat
Talán nem is létezik jobb, kényelmesebb és hatékonyabb módszer az egyedi tartalom megszerzésére: megíratni magukkal az ügyfelekkel úgy, hogy még élvezik is.
Minden vásárlód épp olyan egyedi, mint az ujjlenyomatuk, ezért különböző stílusú szövegeket kapsz, ráadásul a termékeidből azokat az előnyöket emelik ki, amelyekre talán nem is gondoltál (olcsó piackutatás, nem?).
Azonosulási pontokat is kapsz, és ügyfeleid látják, hogy valaki másnak a hasonló problémájára kiváló megoldást jelentett az adott termék, így ők bátrabban vásárolják meg – hiszen valószínűleg nekik is segíteni fog.
Emellett a szövegek tele lesznek jobbnál jobb long tail kulcsszavakkal is, ami további előny.
Ezen felül a vásárlóid azt érzik, hogy adsz a véleményükre és fontosak neked (emiatt elégedettebbek lesznek).
Az új vásárlókat pedig még könnyebben győzheted meg, mert egy ügyfélvélemény mindig hitelesebb, mint a cég véleménye. Átlagosan az emberek 62%-a sokkal szívesebben vásárol azon az oldalon, ahol talál ügyfélvéleményeket és értékeléseket.
A tartalomkényszerből előnyt is csinálhatsz.
Írj termékleírásokat
Leginkább a termékoldaladon dől el a vásárlás, ezért különösen fontos, hogy néhány unalmas mondatnál és száraz technikai leírásnál többet adj. Egy korábbi cikkben már kielemeztük, hogy milyen a jó leírás.
Az egyértelmű eladásnövelés mellett az egyedi és részletes tartalom segít a rangsorolásban, illetve jobban kitűnsz a webáruházak tömegéből is. Ez akkor fontos, ha olyan terméket árulsz, ami máshol is megtalálható. Ha egy termék 10 különböző webáruházban szerepel és mindenhol ugyanazzal a technikai leírással, akkor a vásárló kénytelen ár alapján dönteni (mert nem adsz neki más indokot). Azegyedi termékleírással ezt megteheted, továbbá az egyedi tartalmat szívesebben olvassa el (végre valami más, nem tizedszerre ugyanaz), illetve a duplikált tartalom miatti büntetést is elkerülted.
Készíts videókat
A videós termékoldal jobban teljesít, mint a videó nélküli termékoldal.
Mivel költség- és időigényes tartalomforma, ezért a videókészítést hagyd utoljára (amikor már tele vagy ügyfélvéleményekkel, minden termékleírásod tökéletes, a képek látványosak, a közösségi médiában sok követőd van stb.)
A videó nemcsak rangsorolni segít, de a következő szintre emeli a webáruházadat. Ne csak termékbemutatókban gondolkozz, hanem általános „how to” videókban is, amelyekkel segítheted az ügyfeleidet egy-egy probléma megoldásában (és mellékesen a szükséges eszközöket megvásárolhatják nálad).