A marketing világában van pár dolog, ami biztos. Mindig tegnapra kell egy projekt és ha ünnep van,akkor kampány is van.
Idén karácsony előtt megint kétfajta kampány fog kimenni a legkülönbözőbb cégektől. Lesz egy, ahol rosszul és hatástalanul kampányolnak, mert csak annyi a biztos, hogy ezt kell. És lesz a másik cég,amely hatékonyan letudja az ünnepeket.
Ez a cikk abban segít, hogy te utóbbi cég lehessél.
1. Írj rövid címsorokat
Ideális esetben a címsorod 50 karakternél rövidebb.
Miért is lenne hosszabb? A címsor lényege az,hogy megszerezze a megnyitást – és nem az, hogy rögtön eladásokat szerezz. Ez a 6-8 szó az, ami alegtöbb felületen (mobilon és tableten is) kifér, és ez a hossz még egy pillantásra elolvasható.
2. Felejtsd el az unásig ismert szavakat
Gondolj bele, hogy melyik címsort nyitnád meg szívesebben.
A sablonosat: „Karácsonyi akció!! Minden termékből-20%!”
Vagy a nem sablonosat: „Meglepnéd őt ezzel?”
Előbbi címsornál szándékos a 2 db felkiáltójel: ezt se használd, ha a céged imázsába nem fér bele.
Elvégre minek költenél olyan sokat a jól kidolgozott arculatra, ha közben az e-maileskommunikációddal máris megszeged a saját irányelveid?
A második címsor előnye az, hogy a karácsonyi promóciós lázban az ilyesmi kitűnik, mert ez legalábbnem akciózik. Másrészt épít kicsit a kíváncsiságodra, hiszen mindannyiunknak van egy kedvescsaládtagja, akinek örömet szeretnénk szerezni – ez a címsor pedig azt ígéri, hogy a levélben vanvalami, aminek ő örülne. Harmadrészt pozitív: a meglepetésről szól, nem arról, hogy ugyan akciósan,de azért költekezzél.
3. Szegmentálj és küldj személyre szabott e-maileket
A webáruházad vásárlóköre nem egy homogén és arctalan massza, hanem sok-sok teljesen különbözőember, akikben talán csak annyi közös van, hogy szükségük van a termékeidre.
Értelemszerűen nem küldheted el ugyanazt az e-mailtegy friss vásárlónak, mint amit a lojális, évekóta veled levő ügyfelednek – más ajánlat érdekli, máshogy szeretnéd jutalmazni őket. Az új ügyfélnekegy „köszi, hogy idén megismerkedtünk” hangvételű levél jól működhet, míg a régi ügyfélnek megköszönöd, hogy évek óta veled van.