Így csinálj tényleg hatékony karácsonyi kampányokat (5 tipp)

Szerző: | okt 28, 2014 | Blog | 0 hozzászólás


A marketing világában van pár dolog, ami biztos. Mindig tegnapra kell egy projekt és ha ünnep van,akkor kampány is van.
Idén karácsony előtt megint kétfajta kampány fog kimenni a legkülönbözőbb cégektől. Lesz egy, ahol rosszul és hatástalanul kampányolnak, mert csak annyi a biztos, hogy ezt kell. És lesz a másik cég,amely hatékonyan letudja az ünnepeket.
Ez a cikk abban segít, hogy te utóbbi cég lehessél.
Christmas gift on defocused lights background

1. Írj rövid címsorokat

Ideális esetben a címsorod 50 karakternél rövidebb.
Miért is lenne hosszabb? A címsor lényege az,hogy megszerezze a megnyitást – és nem az, hogy rögtön eladásokat szerezz. Ez a 6-8 szó az, ami alegtöbb felületen (mobilon és tableten is) kifér, és ez a hossz még egy pillantásra elolvasható.

2. Felejtsd el az unásig ismert szavakat

Gondolj bele, hogy melyik címsort nyitnád meg szívesebben.
A sablonosat: „Karácsonyi akció!! Minden termékből-20%!”
Vagy a nem sablonosat: „Meglepnéd őt ezzel?”
Előbbi címsornál szándékos a 2 db felkiáltójel: ezt se használd, ha a céged imázsába nem fér bele.
Elvégre minek költenél olyan sokat a jól kidolgozott arculatra, ha közben az e-maileskommunikációddal máris megszeged a saját irányelveid?
A második címsor előnye az, hogy a karácsonyi promóciós lázban az ilyesmi kitűnik, mert ez legalábbnem akciózik. Másrészt épít kicsit a kíváncsiságodra, hiszen mindannyiunknak van egy kedvescsaládtagja, akinek örömet szeretnénk szerezni – ez a címsor pedig azt ígéri, hogy a levélben vanvalami, aminek ő örülne. Harmadrészt pozitív: a meglepetésről szól, nem arról, hogy ugyan akciósan,de azért költekezzél.

3. Szegmentálj és küldj személyre szabott e-maileket

A webáruházad vásárlóköre nem egy homogén és arctalan massza, hanem sok-sok teljesen különbözőember, akikben talán csak annyi közös van, hogy szükségük van a termékeidre.
Értelemszerűen nem küldheted el ugyanazt az e-mailtegy friss vásárlónak, mint amit a lojális, évekóta veled levő ügyfelednek – más ajánlat érdekli, máshogy szeretnéd jutalmazni őket. Az új ügyfélnekegy „köszi, hogy idén megismerkedtünk” hangvételű levél jól működhet, míg a régi ügyfélnek megköszönöd, hogy évek óta veled van.
A személyre (szegmensre) szabott e-maileket 29%-kaltöbben nyitják meg, illetve 41%-kal nagyobbátkattintásokat hoznak (az Experian 2013-as felmérése szerint).

4. Ne küldj túl sok e-mailt

Ha óránként elküldöd ugyanazt az e-mailt újra… ésújra… és újra… akkor a leiratkozási arányod azegekbe fog szökni. Főleg akkor, ha egyébként a feliratkozóid nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy e-maileket küldj nekik, csak épp kampányszerűen észrevetted, hogy jön egy ünnep.
A leggyakoribb leiratkozási indoknak rendre azt mondják, hogy „a cég túl sok e-mailt küldött nekem”.

5. De azért küldj e-mailt

Jó eséllyel a webáruházad termékköre olyan termékekből áll, amik szép és kedves ajándékok lehetnek. De ha nincs így, akkor is jó, ha év végén
emlékezteted az ügyfeleidet arra, hogy milyen hálás vagy azért, mert téged választottak.
Küldj egy olyan e-mailt, amit mástól nem kaphatnak meg, és vagy eladásokat szerzel, vagy vásárlói hűséget növelsz.