Érdemes a webáruházadra élő csetet tenni?

Szerző: | szept 11, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

shutterstock_1010423351

Valószínűleg találkoztál már olyan oldallal, ahol jobb vagy bal alsó sarokban volt egy kis csetablak. Az
ablak 1-2 perc után felugrott, és az automatikus üzenet megkérdezte tőled, hogy segíthet-e neked.

Önmagában nem zavaró, mert nem egy képedbe mászó óriási felugró ablakot kell elképzelni, hanem
egy kis ablakocskát.

Tagadhatatlan előnye viszont az, hogy érzed, hogy az oldal tulajdonosának fontos vagy és segíteni
szeretne. Ha beírsz a csetre, akkor egy valódi ember válaszol a kérdéseidre, segít vásárolni vagy épp
további információkat ad.

De szeretnél-e ezzel bíbelődni? Vagy ami még fontosabb: a látogatóid szeretnének-e ilyen
lehetőséget?

Sok „papíron kiváló” ötletet láttunk már megbukni, ezért nézzük, hogy a statisztikák szerint működik-e
ez a megoldás.

 

A használata terjed

 

A felmérés tőlünk nyugatabbra (USA, Nagy Britannia) készült, és az online vásárlókat kérdezték, hogy
ha volt az oldalon csetlehetőség, akkor használták-e. Évi durván 10%-kal nőttek az „igenek”, 2012-ben
már a vásárlók 65%-a kérdezett valamit cseten, ha volt erre lehetősége.
Ez persze csak annyit jelent, hogy ha van, akkor használják. De vajon szeretik-e?

 

Mit szeretnek az élő csetben?

A válaszolók 79%-a kiemelte, hogy a kérdéseikre azonnali választ kapnak, és ez jó, nagyra értékelik,
hogy nem nekik kell feltúrni az oldalt, hogy megtalálják a választ. 46%-uk ezt hatékony és könnyű
kommunikációs formának tartja (gyorsabb, mint az e-mail, kevésbé komoly, mint a telefon), ezért
használja és szereti.

Sokan talán ódzkodnak eleinte, hiszen annyira új, de a felhasználók 38%-a kipróbálás után rájön, hogy
mennyire egyszerű így beszélgetni.

Az igazán érdekes viszont most jön: 29% úgy érzi, hogy a cseten több kontrollja van a kommunikáció
felett (ami valószínűleg tényleg így van: cseten nem tud egy agresszív értékesítő hasonlóképp
agresszorkodni, mint mondjuk telefonon). 22% azért szereti az élő csetet, mert telefonálni viszont
nem szeret. És 21% kiemelte, hogy tud csetelni munka közben is.

Magyarán a csettel olyan vásárlókat is megszerezhetsz, akiket amúgy elveszítenél. Volna kérdése, de
kicsit fél a telefontól. Volna kérdése, de munka közben nem fog egy webáruházzal telefonálni, viszont
van 5 szabad perce rendelni egy terméket.

Az élő cset újabb kommunikációs csatornát nyit, amellyel több vásárlót érsz el.

 

Tied legyen az első lépés

 

Az egy dolog, hogy ott a csetablak, de a vásárlók szeretik, ha nem nekik kell megnyitni a
kommunikációt, hanem az ablak felugrik és kérdez valamit („Segíthetek?”). Valószínűleg az áll
emögött, hogy ez megerősíti őket, hogy valaki el is fogja olvasni, amit írnak.

A cset tehát bevezetendő gyakorlat. Nemcsak segítesz (és így több vásárlót szerzel), de az oldal alján
levő kis ablak azt üzeni a látogatóknak, hogy várod a kérdéseiket és szívesen segítesz nekik.

Ez sokkal nagyobb dolog, mint ahogy elsőre tűnhet. 30 éve óriási költségvetésű printkampányokban
kellett ugyanezt az üzenetet („segítek neked”) átvinni, ma pedig egy cset telepítésével elérheted
ugyanezt.