A marketingkommunikációban talán a legerősebb és leghatékonyabb szó az, hogy „ingyen”. Ingyen még az is kell, ami amúgy nem. Ha ingyen van egy része, akkor könnyebben vásárolják meg az egészét.
A legnagyobb webáruházaknál kezd standarddá válni az ingyenes kiszállítás (az Amazon a „hibás” amúgy, velük robbant be ez igazán). Várhatóan nem csak a tengerentúlon, hanem itthon is vásárlói elvárás lesz, hogy ingyen szállíttasd házhoz a rendelt árut. Két fontos kérdés merül fel.
- Be kell-e vezetned az ingyenes kiszállítást? (Azaz: rákényszerít-e erre a piac vagy óriási előnyt kapsz-e így)
- Betudod-evezetni?
A felmérések szerint vezesd be
Érdekes dolog, hogy az ingyenes kiszállítás (amin megspórol mondjuk 1000 forintot) vonzóbb opció, mint mondjuk az a 10%-os leértékelés, amivel 1500 forintot spórolna meg. Értsd: ha választani lehet, akkor az ingyenes kiszállítást választják többen.
Emellett ha egy webáruház áttér az ingyenes kiszállításra, azzal azonnali és érezhető pluszvásárlásokat generál. Viszont ha egyszer bevezetted, akkor nincs visszaút, hiszen az ügyfeleid ezt megszokják és elvárják.
És rengeteg olyan ember van, aki a kiszállítási díj alapján dönti el, hogy honnan rendel. A 0 forinttal versenyezni nehéz, így pedig megszerezheted az ő vásárlásukat is.
Mire figyelj a megvalósításnál?
Nézd át a marginjaidat és építsd be a kiszállítási díjakat. Ha még mindig profitot termelsz, akkor zöld a lámpa (ha nem, akkor próbálkozz áremeléssel, ha nem egy véresen árérzékeny piacod van).
Nézd meg a termékeidet. Ha nehéz vagy nagy méretű termékeid vannak, akkor értelemszerűen
nagyobb az a postaköltség, amit le kell nyelned (ilyenkor limitálhatod, hogy az ingyenes kiszállítás csak
X kg alatt jár).
Nézd át az átlagos rendelési értékedet. Bevett gyakorlat, hogy bizonyos mennyiség felett
jár az ingyenes kiszállítás, mert úgy éri meg.
És nézd meg a vásárlóidat. Ha többnyire budapesti vásárlóid vannak (és te is
Budapesten vagy), akkor ez valószínűleg nem lesz probléma, mert mindenki relatíve közel van.
Ingyenes kiszállítási stratégiák
Ha meg tudod fizetni az ingyenes kiszállítást mindenre, akkor a cikk alábbi része neked már irreleváns,
hiszen valószínűleg már intézkedsz is. Azonban ha csak időnként és limitálva és ügyesen tudod csak kitermelni ezt a pluszköltséget, akkor alább olvashatsz jól működő startégiákat.
Add x időre. Része lehet egy promóciónak: a kampány ideje alatt ingyenes, vagy épp csak aznap.
Csak bizonyos termékekhez. Ahol nagy a margin.
Rendelési mennyiséghez kötve. Számold ki, hogy hol éri meg, és add onnantól. Valószínűleg növeli az
átlagos kosárértékedet, de ezt tesztelned kell (lehet, hogy elijeszted a kisebb rendeléseket).
Az év bizonyos hónapjaiban. Jól hirdethető, hogy épp ingyenes hónapot tartotok.
Csak bizonyos területekre. Mondjuk Szegeden és vonzáskörzetén belül a kiszállítás ingyenes.
Vásárlói hűség után. Kiváló jutalom, hogy bizonyos vásárló élettartam vagy rendelés elérése után ezzel jutalmazod azokat a hűséges vásárlókat, akik a legtöbb bevételt adják neked.
Facebookra is ingyenes a kiszállításunk, ezért nyugodtan oszd meg ezt a bejegyzést!