Mit lehet automatizálni egy webáruházban?

Szerző: | okt 14, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

Szerintem nem kell ragoznunk, hogy az automatizálás miért jó: gyorsabbá és egyszerűbbé tehetjük azokat a folyamatokat, amik (manuálisan végezve) nagyon sok munkaóránkat elvinnék. Ez nemcsak sok stressztől és munkától kímél meg minket, de hatékonyabb és gyorsabb lesz a webáruház (tehát több bevételed is lesz).
De mit automatizálj?

A rövid válasz az, hogy mindent, amit csak tudsz. A hosszabb választ megtalálod ebben a cikkben. Amit fontos leszögeznünk: a marketingautomatizálás (és azon belül a webáruházak automatizálása) egy nagyon „forró” téma, és hihetlen teljesítménynövekedést lehet elérni egy-egy jó szoftverrel.

 

automate

Mindenesetre a legfejlettebb automatizálási technológia sem tudja az emberi tényezőt lecserélni, és valószínűleg évtizedek múlva sem lesz erre képes.
Az automatizálás arról szól, hogy te webáruháztulajként az értelmes feladataiddal tudj foglalkozni (marketingstratégia, termékfejlesztés stb.), és ne vigyen el munkaórákat az, hogy például e-mailekre válaszolgatsz.

1. E-mailes kommunikáció és értesítések

 

A jól beállított webáruházban a látogató feliratkozik, és a viselkedésével szegmentálja magát.

Mondok példát.

Dezső feliratkozik a hírlevelünkre, és küldünk neki egy bemutatkozót (ezt automatikusan megkapja). A bemutatkozóban van 3 link, amelyek a 3 fő termékkategóriánkhoz adnak valami letölthető anyagot vagy cikket (legyen most gyümölcsboltunk, és a 3 fő termékcsoportunk legyen az alma, a körte és a banán).

Ha Dezső az almás cikkre kattint, akkor a rendszer ezt megjegyzi, és később almás ajánlatokat küld neki (szintén automatikusan). Ha a körtére, akkor körtés anyagokat kap.

Továbbá ha elvégez valami akciót (pl. vásárol) vagy történik valami releváns (mindjárt kiér a csomagja), arról is automatikus értesítéseket és visszaigazolásokat kap.

2. Kosárelhagyás

Egy korábbi cikkünkben már átvettük, hogy hogyan csökkentsd a befejezetlen vásárlások arányát. Ez is automatizálható: mehet egy e-mail a kosárelhagyóknak, illetve a webáruházad megjegyezheti, hogy kiket kell retargetálással megcélozni, hogy a vásárlásukat megmentsük.

3. Számlázás és adminisztráció

Nem ismerek olyan embert, aki szeret adminisztrálni. Szerencsére a webáruházadat össze tudjuk kötni a számlázóprogramoddal.

 

 

4. Hűségprogramok és kedvezmények

 

Nagyban építi a lojalitást, ha van miért lojálisnak lenni. Automatikusan mérhető az ügyfél hűsége (a rendszer pontozza, hogy milyen gyakran és mennyit vásárol), és az elért pontok alapján küldhetsz nekik ajándékot, kedvezményt, speciális ajánlatot – természetesen automatikusan.
Viszont kommunikáld az ügyfélnek, hogy a hűségét milyen szempontok szerint méred és milyen kedvezményeket érhet el.

 

5. Véleménykérés

Erősíti és hitelessé teszi a webáruházadat, ha egy oldalon ügyfélvélemények dicsérik a termékeket vagy a kiszolgálást, illetve a Facebookon bőkezűen adják melléd a csillagokat.

Viszont komoly munkaterhelést jelent az, ha követni kell a vásárlásokat, és esténként megírni 30 darab „köszönjük, mi a véleményed?” e-mailt.

De automatizálhatod ezt is! Így folyamatosan gyűjtheted a véleményeket, és még azt is beállíthatod, hogy a konverziós útvonalnak megfelelő felületen mondjanak véleményt. Magyarul ha Facebookról jött a vásárlód, akkor bátorítsd a csillagozásra, míg ha a keresőből talált rád, akkor például kérhetsz
tőle testimonialt.

 

A Webdoc kifejezetten webáruházak automatizálására specializálódott. Bármilyen optimalizációval kapcsolatos problémáját meg tudjuk oldani, hogy költséghatékonyabbá és versenyképesebbé tegyük webáruházát! Bővebb információt optimalizálási munkáinkról itt talál! Vagy kérjen ajánlatot tőlünk egy egyszerű űrlap kitöltésével:

[av_button label=’Ajánlatot kérek!’ link=’page,3091′ link_target=” size=’large’ position=’center’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]