Az okosan használt „galéria” – a te webshopodnak van már lookbookja?

Szerző: | szept 30, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

A „lookbook”-ra nem ismerek igazán találó magyar fordítást, talán a katalógus az, ami megközelíti. Lényegében egy látványos kiadvány tele jobbnál jobb fotókkal a termékeidről. Persze a termékeidet nem egy stúdió steril falai között fotóztatod, hanem használat közben.
Ha ruhaboltod van, akkor a városban partizó emberekkel lesz tele a lookbookod.
Ha kertészeti gépeket és kiegészítőket árulsz, akkor gyönyörű kerteket mutass – a termékeiddel.
A leghíresebb példa az IKEA-katalógus. Gyakorlatilag reklám, de mégis annyira látványos, hogy az emberek várják, mert szeretik nézegetni a szép belső tereket és jól berendezett szobákat.

lookbook erdemes

Miért működik?

 

Egyrészt élvezetesebbé teszi a vásárlást, hiszen nem unalmas és szürke termékoldalakról vásárolunk, hanem egy gyönyörű kiadványból válogatunk.
Másrészt a lookbook tökéletesen rímel arra, ahogyan vásárolni szoktunk. Marketinges közhely, hogy soha nem magát a terméket vásároljuk, hanem annak az előnyeit. Ha valaki IKEA-bútorokat vásárol, akkor nem a bútor kell neki, hanem a szépen berendezett lakás.
Ezt pedig a lookbok megadja, mert segít elképzelni a terméket használat közben, bemutatja az előnyeit és átadja azt a látványt és érzelemvilágot, ami egy vásárlással a vásárlódé lehet.
A látványos lookbookkal a konkurenciád elé kerülhetsz. Náluk csak termékeket lehet venni. Nálad élményt.
A digitális lookbooknak az az előnye is megvan, hogy olcsó. Csak a fotózást és dizájnt kell kifizetned, de nem kell nagyobb összegeket a nyomdánál hagynod, hogy jó minőségű papírra nyomtassanak színes fotókat.

Hogyan használd?

 

Két főbb irányt vehetsz: készíthetsz digitális kiadványt vagy a weboldaladba „kvázi galériaként” rakhatod.
A digitális kiadvány lehet lapozható (vagy csak egy sima pdf), és a lookbookot elküldheted a feliratkozóidnak, letölthetővé teheted és általában úgy használhatod fel, mint bármely más csalit. Ezt kampányszerűen érdemes használni, ha valami új termékcsaládot vezetsz be („őszi kollekció” stb.).

Viszont felépítheted a webáruházadat és a termékoldalakat úgy is, hogy először óriási fotókkal és jó szövegezéssel látványt adsz, amit szórakoztató dolog nézegetni és böngészni – és utána egy „vedd meg ezt a látványt” gombbal átvezeted a látogatót az igazi termékoldaladra, ahol vásárolhat.

És tedd a lookbookodat megoszthatóvá („oszd meg ezt a képet”), mert ezzel is új látogatókat és potenciális vásárlókat szerezhetsz. Persze a képek legyenek olyan látványosak, amiket te is megosztanál. Ha kíváncsi vagy, hogy néznek ki ezek a gyakorlatban, akkor nézd, hogyan lehet ruhákat és életmódcuccokat eladni lookbookkal.