Nagyobb képek, nagyobb konverzió?

Szerző: | aug 29, 2014 | Blog | 0 hozzászólás

A képek fontosak, főleg egy webáruházban.

Eleve a képekre „ugrik” a szemünk, mert a vizuális információt sokkal gyorsabban megértjük. Másrészt a képek segítenek eladni a terméket – nemcsak elmondod, hogy a terméked milyen, hanem meg is mutatod. A képek segítenek leküzdeni a webáruházak hátrányát, vagyis azt, hogy a termékeket nem tudja élőben megnézni és megtapogatni az ügyfél.

Felmerül a kérdés, hogy mekkora legyen egy kép. Kis kép, nagy kép? Lehet egy kép túl nagy? Melyik konvertál a legjobban?

hero-convesion-rate

 

Nézzünk példákat. (A WhichTestWon archívumából szemezgettünk.)

 

Nagyobb termékkép

 

Az alábbi esetekre mind igaz lesz, hogy nem megérzésre mondják, hogy ez vagy az jobb, hanem konkrétan letesztelték (A/B splittel), és az eredmények alapján javasolják azt, amit.

Adott egy kvázi-webáruház (aukciós oldal, licitálással vásárolhatod meg a termékeket), és a termékek képeit 28%-kal megnövelték a termékoldalon.

Ez azt jelentette, hogy a termék információi és leírásai a hajtás alá kerültek (magyarul görgetni kell, hogy a képernyőre kerüljön). Hajtás alá tenni a fontos információkat egy óriási tabu a webdizájnban, és ennek jó oka van: a legtöbb esetben csökkenti a konverziót, mert a látogató nem látja azonnal a legfontosabb információkat.

A kockázatos lépés viszont bejött: a nagyobb képek miatt 63%-kal többen kezdtek el licitálni a termékre.

 

Nagyobb gomb

 

Egy „call to action” gombnál fontos, hogy észrevegyék és utána rá is kattintsanak – hiszen itt születik a konverzió. A kattintás megnyerésében segít a szín, az elhelyezés, a szövegezés, ahogy azt ebben a cikkben részleteztük, no meg a méret.

A tesztben két gomb versenyzett egymással, az egyik egy viszonylag nagy gomb volt, a másik viszont egy képernyőszéles óriásgomb.

Az eredmények szerint az óriásgombra 135%-kal többen kattintottak (tehát jóval több mint duplaannyian).

A fő tanulság itt az, hogy nézd meg, hogy a call to actionöket tudod-e még nagyobbra állítani. Valószínűleg növeli a konverziódat, ha igen.

 

Óriási háttérkép

 

Mostanában terjedő dizájnszemlélet, hogy a képeket nem az oldal egy elemének szánjuk a sok közül, hanem óriási háttérképnek állítjuk be.

Ez jól elkészítve nemcsak szép, de hatékony is. A Dell használta ezt egy olyan oldalon, ahol minél több érdeklődőt szerettek volna rábírni a kapcsolatfelvételre. A kis képes verzióhoz képest a nagy kép 27%-kal csökkentette a lepattanások számát („bounce rate”) és 36%-kal több érdeklődő vette fel a kapcsolatot az oldalon keresztül a céggel.

Mindez azt jelentené, hogy mindenhol használjunk nagyobb és nagyobb és még nagyob képeket, illetve gombokat?

Talán.

Ezt nem én, nem te, nem a dizájnered fogjuk eldönteni, hanem az eredmények. Próbáld ki, teszteld le, vesd össze más dizájnokkal is, és ki fog derülni. A legjobb konverzióoptimalizáló szakember is csak egy erős talánt tud mondani, mert mindig a tesztelés során derül ki, hogy tényleg hatékonyabb-e egy-egy megoldás.

Viszont az ilyen tesztek adnak egy irányt. És úgy tűnik, hogy a nagyobb képeknek érdemes egy esélyt adni.