Még mindig félünk az online vásárlástól?

A kezdeti értetlenségnek és félelmeknek már nyoma sincs. Amíg új volt az internet és az internetes vásárlás, addig természetesen idegenkedtünk tőle – az új és az ismeretlen mindig kockázatos.
Aztán az utóbbi évtizedekben az internet annyira a midennapjaink részévé vált, mint az, hogy felveszel egy pár zoknit.
Ennek ellenére az internetes vásárlásnak van egy óriási hátránya: nem látod személyesen az eladót, nem sétálgathatsz egy fizikai boltban és nem tudod a kezedbe venni a megvásárolni kívánt terméket.
Sőt, ma a biztonsági kockázatok nagyobb kockázatot jelentenek, mint valaha. Amíg az internet nem volt ennyire „mainstream”, addig egy oldal feltörése csak bosszúságot jelentett. Ma ha feltörik a webáruházadat, akkor abban a hónapban nincsenek bevételeid. Ha feltörik az e-mail fiókodat, akkor kikerülhet az érzékeny levelezésed. Ha feltörik a személyes profiljaidat, akkor közvetlenül téged és a te életedet támadják. Ha pedig ellopják a bankkártyád adatait…

iStock_000003413901XSmall
Tehát az online biztonság két okból is kulcsfontosságú: egyrészt a webáruházad működését kell féltened… másrészt a vásárlóid egy része bankkártyával fog fizetni, és meg kell védened őket is.

De mennyire bíznak benned?

Egy 2014-es felmérés szerint nem nagyon
Az NCC Group 10 000 brit és amerikai vásárló körében készített felmérést, amelyben arra kérdeztek rá, hogy mennyire bíznak az online világban, félnek-e a vásárlástól, és ha igen, akkor miért.
Egészen megdöbbentő, hogy a megkérdezettek 77%-a nem érzi teljesen biztonságban magát, ha online vásárol. (A felmérés reprezentatív mintával készült.)
A tendencia is azt mutatja, hogy az aggodalmak nőnek: 62%-uk állítja, hogy ma jobban aggódik az online adatbiztonság miatt, mint korábban bármikor. Minden harmadik ember (29%) számít arra, hogy bármikor egy átverés áldozatai lehetnek.
És csak 8%-uk állította azt, hogy teljesen nyugodtan tud érzékeny adatokat megadni és online tranzakciókat lebonyolítani.

Csökkenő vásárlási kedv

A megkérdezettek 23%-a már azt állítja, hogy a biztonsági aggodalmaik miatt kevesebbet vásárolnak online. A válaszadók több mint fele (58%) nehezményezi azt, hogy egy vásárláshoz sokszor olyan adatokat is meg kell adniuk, amelyeket nem szívesen adnának meg.

Mit lehet ez ellen tenni?

Maguk a vásárlók adják meg a választ: 68%-uk szívesen vásárol attól a cégtől, amelynél szigorú és átlátható adatvédelmi elveket követnek. Legyen a cég működése transzparens és legyen egyértelmű, hogy milyen cég van a webáruház mögött. Bízzanak a cégedben.