Így optimalizáld a checkoutot

Hogy vásárolsz, ha nem tudsz fizetni? Ha azon tanakodsz, a sok vásárló, nagyszerű árukészlet, jó árak mellett miért nem veszik online kínált termékeidet, valószínűleg a Te vásárlóid is sokszor teszik fel ezt a kérdést.

A vásárlás végső soron a checkouton áll vagy bukik. Ha a weboldallal, az áruval minden rendben van, akkor már csak el kell kérned a vásárló adatait és a vételárat – egyszerűen hangzik, mégis, rengetegen teszik szinte lehetetlenné a felhasználónak az utolsó lépés megtételét.

CheckOut

 

Példa: a faék

Kezdjük mindjárt azzal, hogy ne kényszerítsd olyasmire vásárlódat, amit nem akar megtenni. Ha regisztrálnia kell a fizetéshez, máris fészkelődni kezd – tedd lehetővé, hogy vendégként is vásárolhassanak nálad. És ehhez ne kelljen megadniuk családtörténetüket! Az alapvető információkat kérd csak el, amelyekre feltétlenül szükséged van. Senki sem szeret kisregény írni fizetéskor. Név, cím, telefonszám, szállítási és fizetési mód – másra nincs szükséged.

A fizetéshez világos út vezessen, lehetőleg minden oldal alján és tetején nagy gombokkal, amelyek közvetlenül a checkouthoz visznek, amely ideális esetben egyetlen oldalas.

Ha valami mégis hiányozna, vagy ha hibás adatot kaptál, erre egyértelműen figyelmeztetned kell vásárlódat – ne őt találja ki, hol rontotta el, pontosan mutass rá és tedd lehetővé, hogy azonnal kijavíthassa azt.

Ne kelljen kérni

Az utolsó checkout oldalon, ellenőrzéskor mutasd meg pontosan és részletesen vásárlódnak, hogy mit is vásárol. Ne kelljen a vissza gombot nyomkodnia vagy a kosarat újból megnyitnia – lásson maga előtt minden cikket árral, kedvezményekkel, mennyiséggel, esetleg képpel együtt.

Bizonyosan nem árt az sem, hogy ha nem csak a szállítás árát adod meg, de várható idejét is – nem csak napokban, hanem dátumban. Aki novemberben rendel karácsonyi ajándékot, nem azt akarja kiszámolni, hányat kell még aludni ajándékbontásig, hanem hogy megérkezik-e a csomag még december 23. előtt.

Összefoglalva: tedd a lehető legegyszerűbbé a fizetést, és lásd el minden szükséges információval vásárlódat. Nem nagy titok, ám alapos munkát igényel, és miden kis részletet fontolóra kell venned, mielőtt azt mondhatnád, hogy valóban optimalizáltad checkout oldaladat.